Autor Tema: grijanje čamca  (Posjeta: 19019 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Slaven

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1425
  • Ko se s nama druzi zivot mu je duzi
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #105 u: Studeni 26, 2014, 08:47:20 prijepodne »
...a kakva je situacija sa onim skupim gelnim akumulatorima, recimo kod slučaja kao kod marija, 3 dana, veći minus i recimo neki vebasto?

Offline maverick

  • Administrator
  • *****
  • Postova: 23681
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #106 u: Studeni 26, 2014, 09:47:32 prijepodne »
Tole...bem ga nisam siguran za regler ali  kad mjerim nije isto u leru i na 3000 obrtaja motora...
Batice gdje da dime čamac...pa to je izolacija unutra...neki na dunav vode kokice...neki decke... :uf: znas bilo bi tu problema...
Šajz ...naravno dva akumulatora...u praksi na ozbiljnim čamcima uvijek imas dva...startni i servisni...sklopka koja prebacuje s jednog na drugi...kako tokom punjenja tako i  tokom praznjenja..i ja imam dva akumulatora...isplašen tim zimskim ne paljenjem i s puno potrošača ne zelim se vise dovesti u priliku da ne upalim ujutro na minus deset....
Život se ne mjeri brojem udisaja koje napravimo, nego trenucima koji nam oduzmu dah"

Offline silure

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1876
  • samo Dunav
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #107 u: Studeni 26, 2014, 10:15:31 prijepodne »
Sajzika od 2 akumulatora 12v mozes dobiti 24 tako da ih spajas redpsljedom kao baterije...sa jednog prikljucis plus na minus drugog akumulatora a ostale dvije kleme sluze kao izlaznih 24 v kap i na kamionima

Offline šajzika

  • Administrator
  • *****
  • Postova: 369
  • 4 : 1
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #108 u: Studeni 26, 2014, 11:30:24 prijepodne »
Ma jasno je pajdo kad ih serijski spojis da dobijes 24v
Ali kad ih spojis plus na plus minus na minus i onda imas 12v i 2xAh snage

Offline silure

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1876
  • samo Dunav
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #109 u: Studeni 26, 2014, 12:18:17 poslijepodne »
Dobro da...to stoji....

Offline silure

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1876
  • samo Dunav
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #110 u: Studeni 26, 2014, 16:38:22 poslijepodne »
Testirao i potrosnja je 2.7A u normalnom radu...osim kada upalim grijac tih prvih 20 sekundi mi povuce 11.2 A dok se ne zapali smijesa pa ga iskopcam....

Offline Klifton

  • Smudjolovac
  • ****
  • Postova: 282
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #111 u: Studeni 26, 2014, 16:38:38 poslijepodne »
Tole...bem ga nisam siguran za regler ali  kad mjerim nije isto u leru i na 3000 obrtaja motora...
Regler daje konstantnu jakost neovisno o broju obrtaja,a  da li je to dovoljno i koliko je i da li bi uspjelo napuniti akumulator da zadovolji potrošaća  to je već druga priča,po ovome što čitam ispada da ne uspije ali može produljiti i nadopuniti sigurno kolko tolko.
Recimo ako uzmemo neki automobil i govorimo o naponu,ispravan alternator   treba proizvoditi 13,5 do 14,5 V ako se kreče u tim granicama ispravan je,i recimo na ispravnom ako se mjeri 13,8 V u leru na oko 900 obrtaja i na 3 500 obrtaja če biti 13,8 V eventualno 13,9 V, odnosno sitne oscilacije su moguće al samo sitne isto tako je i sa amperima koji ovise o jakosti alternatora al izlazi su konstantni.To mi je malo i  struka kojom se bavim skoro 30 godina
Nekad je bilo reglera na štelovanje,mogla se štelovat i amperaža ali i napon(rasli su paralelno približno), a normalno da je to štelovanje išlo do određene granice.Na tomosovoj 4 ima utikač okrugli koji sam izmjerio u leru 12 V ,priključio sam sijalicu H4 od automobila i u leru svijetli normalno,dodavanjem gasa je zablještilo kao sunce i eksplodirala  :mt1032:,montiranjem reglera od kolibri motorića napon je ostao jednak i sijalica svijetli jednako neovisno o gasu.Koristim kao reflektor po noći na Savi( odnosno nisam jako dugo koristio nažalost) a u te akcije sa reflektorom na penti sam se bacio jer sam sa čamcem i naglavnom lampom po noći i magli zaglavio na sprudu na pola save u Šamcu  :occasion14:

Offline tole

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1185
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #112 u: Studeni 26, 2014, 21:30:44 poslijepodne »
tako je...regler je tamo da ti održi konstantan napon, znači i u leru i pod punim gasom bi trebao biti između 13,5 i 14,5V, sve ispod 13 i preko 15V je štetno za bateriju....e sad... sa strujom je malo drugačija priča....ako trošilu treba 1A ono će povući iz izvora 1A a ako mu treba 10 povlači 10A....ako izvor nema dovoljno snage da da 10 dolazi do pregrijavanja(alternatora)....ili ubrzanog pražnjenja akumulatora....


Offline silure

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1876
  • samo Dunav
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #113 u: Studeni 27, 2014, 06:53:10 prijepodne »
Tole vidim ja ti se dosta kontas u te zice...mogo bi mi pomoci oko par savijeta kad dodjem do toga ili jos bolje da mi pospajas koju zicu jbg....

Offline tole

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1185
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #114 u: Studeni 27, 2014, 07:46:28 prijepodne »
nije problem... :hi:

Offline maverick

  • Administrator
  • *****
  • Postova: 23681
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #115 u: Prosinac 26, 2016, 11:17:05 prijepodne »
Kopiraću dva zanimljiva posta od kolege s drugog foruma :

Proračun grijanja na brodu je relativno jednostavno.
Generalne brojke su 140W 1m3
najkomfornija brojka za plastične jedrilice 120W 1m3 čak bi na jadranu išao na 100W m3 zapremine brod
Veči brodovi od 15m vodeno centralno grijanje u kombinaciji sa zračnim.
manji od 15m zračno grijanje.
Triba uzeti u obzir materijal gradnje broda,veličina prozora,izolaciju itd
webasto preporučuje



AIR TOP 2000 (radi u rangu 0,9-2kW)
jedrilica <25ft, Motorni <28' 1-2 izlaza ventilacije

AIR TOP EVO 3900 (radi u rangu 1,5-3.5kW)
jedrilica 25 ft-34ft, Motornjak 28ft-36ft 2-4 izlaza ventilacije

AIR TOP EVO 5500 (1,5-5kW) jedrilica 35 ft-45 ft, Motornjak 37ft-46 ft 4-6 izlaza ventilacije

Ajmo se zabavit zračnim grijanjem dalje

za ugodni rad prisilne ventilacije moraju se poštivati sljedeče brojke brzine zraka u cijevima

brzina zraka na izlazu iz grijača do prvog grananja 4-7 ms
brzina zraka na sporednim granama 3-5 ms
brzina zraka na izlazima u grijani prostor 1-3 ms

Sad očitamo specifikacije grijača recimo planar 44D 1-4 kw
Max , 120 m3 /h i to je 4 kw
Min , 70 m3 /h i to je 1 kw

Dalje koristimo formulu A = q / v
A = Površina cijevi (m2)
q = količina zraka (m3/s)
v= brzina zraka (m/s)


Dalje znamo 0,033333 m3 /s i to je 4 kw
Prva grana bi tribala imati promjer cijevi u rangu 8cm --- 6.63 (m/s)-10cm ---- 4.24 (m/s)
Sljedeče račvanje 2x 5cm 4.24 (m/s) -6 cm 2.95 (m/s)
I sad na svakoj grani od recimo 6 cm izvoda smije biti 2x 6 cm 1.47 (m/s) po izvodu ili 3x5cm izlaza 0.94 (m/s) po izvodu .
Sveukupno ko šta i webasto je izračunao 4-6 izlaza grijanja za uređaj od max 4 kw

E ako nemate potrebe za 4 kw (jesen prolječe mala razlika za temperaturnom razlikom)
Brod recimo traži 1 kw da održava 21°C Sistem neče raditi s gornjom kalkulacijom,gušit če ga.
Šta sad U sistemu od 6 izvoda 4 izvoda moraju imati mogučnost zatvaranja,klapna a u brodu moraju biti obavezno uvijek otvorena 2 izvoda po vašoj želji Recimo u salonu.
Ili kod savjesnijih 5 izvoda sa klapnom i jedan slobodan u salonu recimo. idete u sobu na spavanje i samo malo otvorite klapnu to jest prigušite je da nema 5-6 cm nego 1 cm.
Smanjenjem promjera se povečava brzina i uređaj radi bez gušenja.

Ista formula je za brod ili neboder od 100 katova.
S tim da su ovo brojevi u skladu komfornog rada u kučanstvu to jest Maksimalna brzina strujanja zraka u kanalima određene granice kako bi se izbjeglo neprihvatljivo stvaranje buke.
ako se je ko vozija na velikim putničkim brodovima,hotelima tamo su na izlazima u kabinu/sobe brzine 3-8 ms i sječa se buke koja ometa spavanje.A ko nije imao sriče dobija bi kabinu kraj glavnog voda e tamo su brzine 8-18 ms e tu samo junaci mogu spavati,večinom posada.
Ako sam šta zaboravija samo dodajte.

Život se ne mjeri brojem udisaja koje napravimo, nego trenucima koji nam oduzmu dah"

Offline maverick

  • Administrator
  • *****
  • Postova: 23681
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #116 u: Prosinac 26, 2016, 11:18:06 prijepodne »
Ali ako dođete do naprimjer do točnog podataka koliko energie brod gubi sa razlikom temperature recimo T 10°C a webasto tvrdi da mu je izlaz iz grijaća oko Th 80°C dalje se može izračunat formulom

Q = gubitak topline 4kw (kW)
ρ = težina zraka 1.2 (kg/m3)
Th =Temperatura zraka u grijaču u prvoj cijevi 80°C
Ts = željena temperatura broda 21°C

Q = (4 kW) / ((1.005 kJ/kg°C) (1.2 kg/m3) ((80 °) - (21 °))) = brzina zraka u sistemu Bz=0,06 m3/s
Formula je uvijek isti samo recimo idete na Antartiku tada vam se mijenja Q = gubitak topline u (kW)
Ista temperatura vanjska ali jedan brod je na buri orkanskoj drugi je u zavjetrini opet tada vam se mijenja Q = gubitak topline u (kW)
tada dođemo da je neizolirana stakoplastika ima recimo
GRP Tc U 0.4
Plexi 1 vm Tc U 0.88

Brod mi ima otprilike 100m2
Gubitak = U-value x Area x Temperature Difference

H = (0.4 x 100 x 10 = 400 Watts za 10°C
prozora ima recimo 4m2
H = (0.9 x 4 x 10 = 36W za 10°C

Male brojke termalnih gubitaka-eto kondezacije vode kad ljudi u njemu borave
Ali brod nije hermetički zatvoren svaki brod bi morao imati ulaze svježeg zraka(po zakonu više tih eu zakona) večinom su to rešetke od 20x20 cm i više.kod mene 5x fi 9 cm na krmi i cijevima spojenim.
i sad dolazimo do brojke min 9-18m3 zraka po osobi registriranoj da spava na brodu
kod mene 144 m3 Taj zrak dolazi iz vani i hladan je,Ali sa vlagom sve se to mijenja,sa burom sve se to mijenja. i tada su pametni u Webastu i sl. odlučili da moraju imati fleksibilne uređaje pa oni rade ko šta sam prije naveo u rangu recimo 1-4 kw.Kad se kuha mora se otvorit prozor(nisu jeftino mogli riješit do te točke dovod zraka pa su se ogradili naljepnicom.

Avatar
dmeter
   
Život se ne mjeri brojem udisaja koje napravimo, nego trenucima koji nam oduzmu dah"

Offline pajdo77

  • Alas
  • ******
  • Postova: 6363
  • ŠAPTAČ SMUĐEVIMA
  • Dob: 50
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #117 u: Prosinac 26, 2016, 11:30:57 prijepodne »
 Jesi ti maveriče na godišnjem? Jesi,ajde ti polako kupi pecaljke na vodu jer vidim da si puko ko kokica :stripii:. Ovo bi i Tesla imao na stolu pet dana dok ne poveže konce a ne obični smrtnici a i jeftinije je po zimi ponijet litru rakije na vodu nego uvodit centralno u čamac :uf:

Offline Harley

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 716
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #118 u: Prosinac 26, 2016, 11:46:55 prijepodne »
Cim je vani ispod 8stupnjeva ne idem na vodu, a da mogu pecati na -2 onda nebih isao na pecanje nego u k......nje, pajdo77 u pravu si :-P

Poslano sa NOKIA 3310

Living your dreams, do not dream the life

Offline maverick

  • Administrator
  • *****
  • Postova: 23681
Odg: grijanje čamca
« Odgovori #119 u: Prosinac 26, 2016, 19:54:38 poslijepodne »
Ma bio sam na vodi...a za mladje clanove...Jebasto je bolje grijanje nego Webasto  :stripii:
Život se ne mjeri brojem udisaja koje napravimo, nego trenucima koji nam oduzmu dah"