Autor Tema: Tomos  (Posjeta: 11735 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline majstor

  • Alas
  • ******
  • Postova: 2402
  • Dob: 55
Odg: Tomos
« Odgovori #105 u: Srpanj 06, 2018, 13:20:04 poslijepodne »
Još izgleda super. To se ne kvari samo tako. Nalij novo gorivo, provjeri svijećicu i vidi jel se može potegnuti, ako motor nije blokirao, upalit će. Vjerovatno je gore  klip i cilindar promjera 42 mm, umjesto 38. Samo gas.  :bye:

Offline Bakara

  • Smudjolovac
  • ****
  • Postova: 334
  • Dob: 30
Odg: Tomos
« Odgovori #106 u: Srpanj 06, 2018, 13:22:42 poslijepodne »
Tomos Lama, isti motor kao ovaj sto sam ja uzeo. Ne mogu te posavetovati za majstora, osim da ako se iole razumes, otvoris i ocistis karburator, zamenis svecicu i proveris dole u peti da li ima ulja i da nije bele boje. Svakako bi to ulje trebalo ispustiti i staviti novo.

Da kazem i Pajdi da moj motor jos nije stigao do majstora, pa ne znam sta je ono sto nas dvojicu muci...  :no:

Offline dxdandy

  • Štukolovac
  • ***
  • Postova: 159
  • Dob: 38
Odg: Tomos
« Odgovori #107 u: Srpanj 06, 2018, 13:27:03 poslijepodne »
Hvala svima na savijetima. Jos samo jedno pitanje...imao neki stari tank za gorivo od cca 5L ili 10L sa crijevom. To je negdje godinam stojalo a mozda i baceno. Treba mi novi tank i crijevo. Gdje to nabaviti ?

Offline majstor

  • Alas
  • ******
  • Postova: 2402
  • Dob: 55
Odg: Tomos
« Odgovori #108 u: Srpanj 06, 2018, 13:49:33 poslijepodne »
Ima neka trgovina u Rijeci, 051/584123, drže dijelove i šalju pouzećem. Navodno dolazi netko i na OS autopijacu. Probaj pitati za ugradbeni rezervar, da ne nosiš vanjski.

Offline Harley

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 618
Odg: Tomos
« Odgovori #109 u: Srpanj 06, 2018, 14:51:35 poslijepodne »
Imaš u Dugom Selu eve za Tomos.
Pogledaj u goggle, neznam napamet, kupovao sam od njih pumpu i rezervar

Poslano sa mog E6853 koristeći Tapatalk

Living your dreams, do not dream the life

Offline Bakara

  • Smudjolovac
  • ****
  • Postova: 334
  • Dob: 30
Odg: Tomos
« Odgovori #110 u: Kolovoz 19, 2018, 16:48:43 poslijepodne »
Kod mene delimično rešen problem, pali, radi sve super ali kad se zagreje loše prima gas. Scećica bude crna i mokra, što znači da ima viška goriva. Kad mu rastavim vazdušni filter od karburatora, motor krene dobro da prima gas. Nije mi jasno, gde se podešava količina goriva na ovom karburatoru? Ima šraf sa strane koji mi je odvrnut skoro do kraja jer mu fali vazduha zbog toliko goriva koje ulazi u cilindar.

I još nešto, da li na ove lame, može da se stavi ona guma na ručicu? Sa ovom metalnom ručkom, ako su mi mokre ruke, ne mogu da dam gas jer je glatka, proklizava mi ruka :-D

Offline Bakara

  • Smudjolovac
  • ****
  • Postova: 334
  • Dob: 30
Odg: Tomos
« Odgovori #111 u: Kolovoz 19, 2018, 17:44:51 poslijepodne »
Da dodam, karburator je isti kao na ovoj slici:


Samo sto sa strane ima i sraf za vazduh, a na ovom gore iznad, to nekako nema  :sha:

Offline TonyC

  • Administrator
  • *****
  • Postova: 1737
Odg: Tomos
« Odgovori #112 u: Kolovoz 20, 2018, 13:14:48 poslijepodne »
Pozdrav !

Imam jedan stari tomosov motor koji smo stari i ja koristili za ribiciju po Bosutu u Vinkovcima. Motor nije radio brat bratu 20g. I sada bih ga ja htio dovesti u stanje da radi koliko god je to moguce bolje i pouzdanije. Motor je moj stari kupio prije milion godina i to rabljenog tako da ni ne znamo koliko je star a jos manje koliko ima radnih sati jer stari i ja smo ga koristili poprilicno a vjerojatno i vlasnik prije. Evo i slike njegovog trenutacnog stanja, pa me zanima gdje bih ga mogao odvesti na servs da ga bas bas fino srede ako tko zna ? Kupio bih si neki gumenjak za more pa sam mislio njega koristi kao pogon.
Eh da, zaboravio vrlo vaznu stavku navesti. Starom se jos u ex-yu jednom dobro nesto pokidalno na njemu a kako nije uspio nigdje nabaviti djelove, sad mi kaze da je nabavio od nekuog drugo modela ali jaceg, pa kao nisu bas pasali, onda je nesto na njumu doradjivao kako bi ti djelovi pasali pa je sada motor po njegovoj prici jaci od deklariranoga. Koliko sam ga ja shvatio tipa ako je bio 4 onda je sada tipa 5 ili 5.5ks ili cak 6ks. Tesko je to sada reci. Navodno je nesto na stublini radio. Ne kuzim se u to apsolutno nikako pa sta god da sam sada napisao mozda je i jako smijesno.... :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Nisam ga ni probao upaliti jer je strah nakon toliko godina da je ulje u njemu otislo pa da ne shebem nesto ako ne moram. Mozda i ne treba nista na njemu raditi sem napraviti klasican servis i to je to....ali gdje i kako molim za pomoc i savijet nekog dobrog i pouzdanog majstora.




Hvala puno na pomoci !!!  :hi:



Prijatelju neznam koliko ti je stalo do tog motora , al ako ti nije teško i žao koje kunice . Ima majstor u Kastavu , otac mu je bio serviser za Tomosa i on se time bavi sad samo iz ljubavi  . Ja sam mu svojevremeno slao svoj motor ( dok sam furao tomasakija )
Jako sam bio zadovoljan s njegovim uratkom .
Inače čovjek nepopravlja nikakve druge vanbrodske motore , samo tomose . 


Tomors Rider Forum , čovjek je pod nickom   "ja moren"






Offline dxdandy

  • Štukolovac
  • ***
  • Postova: 159
  • Dob: 38
Odg: Tomos
« Odgovori #113 u: Kolovoz 22, 2018, 07:32:18 prijepodne »
Hvala ti na pomoci...nije bas da mi je blizu ali ako kazes da je odlican sto onda izmisljati nego ga kontaktirati i sve dogovoriti.

Hvala ti jos jednom i LP !

Offline Bakara

  • Smudjolovac
  • ****
  • Postova: 334
  • Dob: 30
Odg: Tomos
« Odgovori #114 u: Listopad 25, 2018, 10:10:51 prijepodne »
Kod mene delimično rešen problem, pali, radi sve super ali kad se zagreje loše prima gas. Scećica bude crna i mokra, što znači da ima viška goriva. Kad mu rastavim vazdušni filter od karburatora, motor krene dobro da prima gas. Nije mi jasno, gde se podešava količina goriva na ovom karburatoru? Ima šraf sa strane koji mi je odvrnut skoro do kraja jer mu fali vazduha zbog toliko goriva koje ulazi u cilindar.

I još nešto, da li na ove lame, može da se stavi ona guma na ručicu? Sa ovom metalnom ručkom, ako su mi mokre ruke, ne mogu da dam gas jer je glatka, proklizava mi ruka :-D

Problem resen, karburator koji ima ova Lama, na sebi nema nikakvo podesavanje za kolicinu goriva. Ako dobija previse goriva, savet je da se podesi visina plovka tako da ranije zatvara. Probao sam i to ali nije dalo rezultate, motor se i dalje gusio kad se zagreje.

Posto se desavalo da motor radi najnormalnije kad mu odvojim filter vazduha, skinuo sam ga i proverio koliko je protocan. Nije bio zacepljen ali sam osecao otpor kad malo jace dunem. Resenje je bilo da otvorim jos dve rupe na njemu precnika oko 8mm, i motor je proradio i nema vise nikakav problem :)

Pajdo, probaj i ti bez filtera da vidis ima li razlike, mada to i nije filter, vise je rezonator...

Offline silure

  • Somolovac
  • *****
  • Postova: 1677
  • samo Dunav
Odg: Tomos
« Odgovori #115 u: Lipanj 24, 2019, 08:12:18 prijepodne »
da ne otvaram novu temu,nisam nikada radio tomos 10/18 kolika mu mora biti kompresija? ja pretpostavljam da barem 9 ako je isto kao i kod ostalih 15/20ks motora